• Show Image

01bright

יומן מסע בפרו - איקה, נאסקה - שרון סופר

Ica – Sand dunes
הגענו מארקיפה בסביבות 7:00, פגשנו קנדי בשם ג’ף ויחד לקחנו מונית ל- Huacachina ב- 7 Sol. למעשה היינו עייפים ולא ממש רצינו להתמקח בהמשך נבין ש- 4 Sol הוא המחיר הנכון. Huacachina זה אזור של נווה מדבר, בו מבלים את הזמן ששוהים באזור Ica. יש Hostals עם בריכות, מס
עדות ובכלל ממש כיף שם לנוח. בעיר עצמה אין הרבה מה לעשות, יש שוק של המון קשקושים, מסעדות וכמובן פלאזה. סגרנו ב- Case De Arena 2 לאחר שב –Casa De Arena 1 לא היה מקום. בגדול אומרים שהבריכה ב- Casa De Arena 1 טובה יותר אבל המסעדה שלCasa De Arena 2 הכי טובה. ג’ף הסתמך על הספרדית הקלוקלת שלנו היות והוא לא הבין דבר. סגרנו אם כך מגורים לתומר ולי בחדר אחד ובחדר אחר לג’ף. מחיר המגורים היה באופן הבא: אם עושים באגי חולות דרך ה-Hostal משלמים לחדר פרטי 20 Sol לכל תקופת השהות, אחרת משלמים 25 Sol. הרי ברור שכל ה- Hostals עושים את הבאגי עם אותה סוכנות, Huacachina זה אזור קטן. סגרנו כמובן עם ה- Hostal שלנו לשעה 16:30 כש ג’ף הצטרף אלינו. היה נחמד להסתדר לבד, עד היום חמי עשה את רוב השיחות היות והספרדית שלנו לא משהו. הבחור ב- Hostal דיבר המון ולמרות זאת הבנתי את עיקרי הדברים.
מרגע זה תומר ואני הלכנו לישון ולנוח, קצת קשה אחרי נסיעות הלילה האלה. ב- 16:30 שילמנו 40 Sol לבאגי וכ- 3.5Sol מס כלשהו ויצאנו. בחור ישראלי בשם עדי ישב איתנו בבאגי איתו נבלה את המשך הזמן ב- Ica. בסה"כ נוסעים כשעתיים כשבדרך עוצרים במספר דיונות גדולות ועושים Sand Boarding. מסתבר שלמרות שלעולם לא עלינו עלSnow Board הסתדרנו לא רע. החוויה הייתה ממש
כיפית ומבחינתי להמשיך עד אינסוף, צילמנו קצת תמונות ו חזרנו חזרה למגורים שלנו. סגרנו עם עדי ו ג’ף לאכול ארוחת ערב אצלנו. אומרים שהמסעדה ב-Hostal שלנו היא מהטובות במקום. בנוסף פגשנו במספר ישראלים שהיו בבאגי אחר עימנו, שאלנו אלה את אלה מה התוכניות הלאה. רותם החליט להצטרף אלינו ל- Nazca ליום שלמחרת.

בסביבות 20:00 נפגשנו כולם, כולל אורלי חברתו של עדי מהבאגי, האוכל בסה"כ היה טוב. דיברנו עם עדי ואורלי לגבי Nazca, היות ולא היה להם משהו טוב יותר לעשות החלטנו כולם לנסוע ביום שלמחרת.
הורדנו מספר בירות ואז הצטרפו אלינו עוד 2 בחורים קנדים לשלחן. אחד מהם, דומיניק (צרפתי איך לא?), היה ממש אנטי ישראלי ואיכשהו התדרדרנו לויכוח פוליטי. ג’ף עשה לנו הרבה נחת כשבעצם התווכח כאילו הוא אחד משלנו. צריך להיות שם כדי להאמין, כמה פעמים יוצא לכם לראות מישהו שתומך בנו ללא סייג?

Nazca
מזל טוב, זהו יום ההולדת שלי, Nazca תמיד ריתקה אותי וחשבתי שזהו יום מעולה לטוס שם.
חמי הגיע אלינו בסביבות 4:30 בבוקר ולא ממש היה לו מקום לישון ב- Casa De Arena 2. השעה הייתה מוקדמת ולא חשבתי להציע לחמי לפרוס שק-שינה ולישון בחדר שלנו ולכן חמי לבסוף
 הלך לישון ב- Casa De Arena 1. יום קודם ביררנו על אוטובוסים ל- Nazca ובבוקר קנינו כרטיסים לכל החמישייה, תומר, עדי, אורלי, רותם ואני במחיר של 7 Solלאדם. נסענו, ללא חמי שהיה עייף, במיניבוס ממש לא נוח כשעתיים וחצי עד שהגענו ל- Nazca. במיניבוס עלו המון מקומיים שהעמיסו משולחנות וכיסאות ועד לחבילות קשורות של קש, אני מוכרח לציין שזה היה משעשע.
כשהגענו לעיר, תפס אותנו סוכן מסוכנות טיסות, איתו סגרנו על הטיסה בהמשך. טיסה של 20 דקות עולה 40$ וטיסה של 40 דקות עולה 75$ במטוס חדיש כל אלו לא כולל 5$ מיסי נמל. סגרנו על מטוס חדיש למשך 40 דקות ובמחיר של 60$ כולל מיסי נמל. מאוד רציתי לראות כמה שיותר דמויות, רותם חשב על 20 דקות בלבד, אבל מהר הוא השתכנע להצטרך ליותר זמן.
ראינו סרט DVD על קווי הנסקה לפני הטיסה ואז יצאנו לטיסה עצמה. ראינו הרבה דמויות – לוויתן, משולשים, טרפזים, אסטרונאוט, כלב, קוף, קונדור, עכביש, יונק דבש (Humming Bird), פלמינגו, תוכי, עץ וידיים. לפחות אלה שאני זוכר, היות ולאחר 30 דקות לא ממש ראינו והבטן הציקה לנו. תומר ואני שמחנו לאחר הטיסה שלא אכלנו ארוחת בוקר. רותם ואני מילאנו את תפקיד הצלמים, התמונות יצאו לא רע חלקן ממש טובות. לאחר הנחיתה הציעו לנו להשלים את סרט ה- DVD אבל ממש לא יכולנו, רצינו רק לנוח ואז לקבל הסעה לפלאזה. נחנו כרבע שעה וקיבלנו הסעה מהמקום לפלאזה.
חיפשנו מקום לאכול שיתאים לצמחוניים שבינינו, אורלי ואני. בסוף התפשרנו על אחד המקומות שמוכרים עוף ובשר, למעשה אורלי ואני מצאנו מנות טובות כך שכולנו נהנינו מהאוכל והמחיר היה כ- 6 Sol למנה. חזרנו ל- Ica דרך חברת אוטובוסים ולא מיניבוסים, שוב מחיר של 7 Sol. לאחר כשעתיים נסיעה בהן נהג הנהג כמו מטורף, הגענו חזרה ל- Ica. בערב נפגשנו עם חמי לאחר יומיים של פרידה מאולצת, נפגשנו יחד כל החבורה שנית לארוחת ערב במסעדה שב-Hostal שלנו. הרמנו כוסית ליום ההולדת שלי, תומר וחמי קנו לי מתנה. מסתבר שבקוסקו הם קנו ספר על האינקה, ספר שממש התאים לרוח הטיול שלנו, ממש שמחתי.