01bright

01bright 01bright

יומן מסע בפרו - אריקיפה וקניון קולקה - שרון סופר

נאספנו ראשונים ב- 7:30, לאחר שאכלנו ארוחת בוקר ויצאנו למשך שעה וחצי לאסוף את היתר. בדיעבד יצא לנו טוב שכך, היות ולא ממש היה לנו זמן להסתובב בעיר ולהכיר אותה. העיר עצמה מאוד יפה, לדעתי הכי יפה מכל האחרות שראיתי. אמנם קצת יקרה אבל כל דבר שתיקנו שם יהיה הרבה יותר איכותי מהערים האחרות. לאחר שכולם נאספו יצאנו לכוון Chivai כ- 4 שעות מארקיפה.
המטרה העיקרית של המסלול היא לראות קונדורים ביום השני. המסלול ברובו נסיעה באוטובוס כמו תיירים אירופאים, כך שהוא נוח למרות זמן הצפוף שלנו. בדרך עצרנו במספר מקומות שבהם מוכרים נשנושים, שתייה ואיך לא מזכרות, ממש תיירותי לכל דבר. כשהגענו ל- Chivai שילמנו 35 Sol כניסה לשמורתColka De Canyon. אכלנו צהריים באחת ממסעדות הבופה במחיר של 20 Sol. לשם שינוי אכלתי 2 צלחות של אוכל, מאורע נדיר מבחינתי, פשוט האוכל היה טעים לי. תומר וחמי לא האמינו ששרון ה"ציפור" ממש אוכל.
עשינו טרק קטנטן של שעה וחצי לראות קברי אינקה, רובם פתוחים וחלקם פרוצים עוד מימי הספרדים שחמדו את הזהב של בני המקום. לאחר מכן נסענו למעיינות חמים, שם שילמנו 10 Sol. המקום כולל תאי שמירת חפצים וכן מקלחות, כך שהיה באמת נחמד. חמי העדיף שלא להיכנס למים, למרות ששילם את מחיר הכניסה, היות ובחוץ היה קר והוא חשש להתקרר. לארוחת ערב הגענו למסעדה שם הציגו ערב פולקלור מקומי שהיה לא משהו מיוחד. נראה שהרקדן והרקדנית סתם משתוללים להם בכיף ולא ממש רוקדים. ראוי לציון שכשהרקדן ניסה להרים את הרקדנית הוא ממש לא הצליח, אבל כשהיא ניסתה היא פשוט הרימה אותו. כל הקהל מחא לה כפיים, זה פשוט היה מצחיק. אכלנו ארוחת הערב הייתה קטנה, בד"כ ארוחות בפרו הן מנות גדולות וכאן קיבלנו ממש דוגמיות. עם סיום הערב הלכו כולם לישון, קיבלנו חדר לשלושה, כמו כל חדר פרטי בכל מקום אחר.
בלילה מצבו של חמי התדרדר והוא ממש הקיא את נשמתו החוצה, נראה היה שהוא חטף איזה וירוס. מכאן ועד כ- 5 ימים חמי כמעט ולא אכל אוכל, לטענתו מיותר כי ממילא הוא מוציא אותו מהר מידי החוצה. באמת הרגשה לא נעימה, כאחד שלא ישן חזק שמעתי את חמי רץ כל שתי דקות לשירותים, פשוט ריחמתי עליו.

Canyon – Cruz Del Condor היום השני 03-09-2006
התעוררנו בשעה 5:30 ובשעה 6:00 נסענו ל- Hostal נוסף שם אכלנו את ארוחת הבוקר, בסיסית כמובן. בסיום ארוחת הבוקר החלנו לנסוע לכוון תצפית ה- Cruz Del Condor. הגענו בשעה 8:30 והמתנו עד 9:30, בפרק זמן זה ראינו מספר משטים של שלישיית קונדורים. מאוד קשה לצלם אותם בייחוד עם מצלמה דיגיטאלית, בסופו של דבר יצאו לנו מספר תמונה יפהפיות של הקונדורים.

לאחר-מכן פנינו חזרה לכוון Chivai, כשבדרך עוצרים לראות את הקניון עצמו. בשעה 12:00 עצרנו מסעדת בופה נוספת, אולם כל החבר’ה פנו לפלאזה לטובת ארוחה סטנדרטית. איכשהו יצא שרובנו סיימנו במסעדה איטלקית. המצחיק הוא שאחת המלצריות אמרה לנו בעברית "לחם שום חינם", בקוסקו התרגלנו אבל כאן? קיבלנו ארוחה מלאה, 3 מנות גדולות ב- 10 Sol. לאחר ארוחת הצהריים החלנו בנסיעה חזרה לארקיפה כ- 4 שעות.

בסביבות 16:30 הגענו לעיר, משם הלכנו לתחנת האוטובוסים וקנינו כרטיסים ל-  Ica. הנסיעה אורכת כ- 10 שעות, נסענו ב- Cruz Del Sur ושילמנו 80 Sol ל-Semi Kama בנסיעה אקונומית. בדיעבד מסתבר שהכיסאות באוטובוס זה כמו בטיסות אל-על, מאוד צפופים. למען האמת הנסיעה הינה נסיעת לילה ולכן זה לא היה כ"כ נורא. חמי שהרגיש רע ב- Colka De Canyon, העדיף להישאר עוד לילה בארקיפה, כך שתומר ואני נסענו ל- Ica בלעדיו. בהמשך זה יגרור יומיים ללא חמי, קצת משונה הרי התרגלנו זה לזה.